Filtry oleju w sieci ProfiAuto

Filtr oleju jest elementem odpowiedzialnym za prawidłową filtrację oleju silnikowego w samochodzie. Olej silnikowy jest płynem eksploatacyjnym, który ma ogromny wpływ na jakość pracy silnika. Jego zadaniem jest zmniejszanie tarcia pomiędzy ruchomymi częściami silnika, chłodzenie jednostki napędowej czy ochrona przed korozją. Aby olej silnikowy spełniał te wszystkie funkcje przez cały okres eksploatacji, konieczne jest jego oczyszczanie z wszelkich zanieczyszczeń, które się do niego dostają. Filtr powietrza nie jest w stanie wyłapać wszystkich zanieczyszczeń pochodzących z powietrza, więc dostają się one do silnika. Filtr oleju jest bardziej czuły, dzięki czemu może zatrzymać nieczystości dostarczane z atmosfery.

Jak zbudowany jest filtr oleju?

Najczęściej spotykamy dwa główne typu filtrów oleju - puszkowe filtry olejowe oraz wkłady do filtra. Pierwszy z nich zbudowany jest z obudowy filtra oraz wkładu filtrującego. W razie konieczności wymiany filtra należy wymienić obydwa elementy. Wymiana elementu filtrującego może być wykonana bezpośrednio w przypadku obudowy zintegrowanej z korpusem silnika. Należy jednak zwrócić uwagę na odpowiednie dopasowanie wkładu - tylko wtedy filtr będzie szczelny i wolny od wycieków.

Filtry oleju ProfiPower

Filtr oleju ProfiPower - Siła jakości

Do produkcji filtrów oleju ProfiPower wykorzystano najwyższej jakości materiały, które zatrzymują zanieczyszczenia transportowane przez olej. Zapewniają one dodatkową ochronę silnika, zwiększając wydajność oleju oraz wpływając pozytywnie na czas jego efektywnej eksploatacji.

Filtry oleju ProfiPower wykonane są z dobrej jakości papieru filtracyjnego, o określonych parametrach i odpornościach. Materiał filtracyjny przed zainstalowaniem go w filtrze podlega obróbce mechanicznej, która polega na przetłoczeniu papieru i złożeniu go w "harmonijkę". Proces ten powoduje zwiększenie powierzchni filtracyjnej. W filtrach ProfiPower stosowane są metalowe rdzenie lub siatki przytrzymujące papier filtracyjny, które pełnią funkcję elementów wzmacniających.

Kiedy należy wymienić filtr oleju?

Zazwyczaj filtr oleju wymieniany jest raz w roku lub po przejechaniu 10-20 tys. km. Razem z filtrem wymieniany jest także olej silnikowy i uszczelka korka spustowego. Sugerowaną częstotliwość wymiany filtra oleju zazwyczaj określają również normy producenta.

Sprawność działania filtra oleju uzależniona jest także od jakości oleju eksploatacji samochodu. W pojazdach, które nie są użytkowane przez długi czas, olej traci swoje właściwości i następuje szybsze zatkanie filtra. Natomiast poruszanie się drogami niepokrytymi asfaltem negatywnie wpływa na żywotność filtra. Żwir i piasek przedostające się w stronę jednostki napędowej powodują szybsze zużycie filtra. Częste pokonywanie krótkich odcinków powoduje większe zużycie filtra oleju niż rzadsze i dłuższe trasy.

Filtry oleju w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych ProfiAuto

Wybór odpowiedniego filtra oleju ma wpływ na stan jednostki napędowej w samochodzie, jak również na komfort użytkowania samochodu. Żywotność filtra oleju zależy od wielu czynników. Kluczowe znaczenie ma tu z pewnością jakość materiału filtracyjnego i innych elementów filtra. Chcąc mieć pewność w kwestii wysokiej jakości elementu, należy kupować tylko produkty od zaufanych producentów.

Aby uniknąć niepożądanych skutków w awarii jednostki napędowej, warto pamiętać o regularnej wymianie filtra oleju w warsztatach ProfiAuto Serwis. Spośród części samochodowych ProfiPower możemy wyróżnić filtry oleju, filtry kabinowe, filtry paliwa czy filtry powietrza. Części ProfiPower dostępne są tylko i wyłącznie w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych ProfiAuto w całej Polsce.

W ofercie ProfiPower znajdziemy następujące auto części i akcesoria:

Co się stanie, jeśli filtr oleju nie będzie wymieniany?

Filtr oleju odgrywa zasadniczą rolę w obiegu oleju — oczyszcza olej z cząstek metalowych, pyłu i odpadów z procesu spalania. Olej po zassaniu przez pompę i przetłoczeniu przez filtr dociera do smarowanych punktów silnika. Po pewnym czasie i przy bardzo dużych obciążeniach silnika odfiltrowane cząstki zatykają filtr oleju i nie są w stanie odpowiednio oczyścić oleju silnikowego. Jeśli filtr oleju jest całkowicie szczelny, otwiera się tak zwany zawór obejściowy i kontynuuje dostarczanie oleju do silnika, aby nie doszło do jego uszkodzenia. W ten sposób jednak wszystkie szkodliwe cząstki dostają się do silnika niefiltrowane i mogą one uszkodzić jednostkę napędową.

Czy mogę ponownie użyć filtra oleju?

Jednorazowe filtry oleju nie są zaprojektowane tak, aby wytrzymać więcej niż jedną wymianę oleju. Są one przeznaczone do użycia tylko raz. Większość jednorazowych filtrów oleju zatyka się i ponowne użycie go może spowodować wiele szkód. Czyszczenie filtra jest niepraktyczne. Filtr absorbuje cząstki stałe, zwykle do około 10 mikronów, które osadzają się w medium. Nawet gdyby można było go "umyć", wiele cząstek stałych pozostałoby osadzonych w medium.

Zapomniałem wymienić filtr oleju przy wymianie oleju. Czy jest za późno?

Nie. Po prostu zmień filtr jak zwykle. Po zainstalowaniu nowego filtra uruchom silnik na kilka minut, a następnie wyłącz go i odczekaj kilka minut, aż olej osiądzie w misce olejowej. Sprawdź poziom oleju i uzupełnij go w razie potrzeby.

Jak wybrać wysokiej jakości filtr oleju?

Przed zakupem części należy zapoznać się ze specyfikacją pojazdu: nawet najlepszej jakości filtry nie są odporne na przedwczesne zużycie, jeśli są używane w nieodpowiednich warunkach. Zwróć uwagę na wydajność czyszczenia materiału filtracyjnego: musi on odpowiadać charakterystyce technicznej Twojego samochodu. W silnikach samochodowych filtr musi zapewniać filtrację oleju o wielkości 5 mikronów. Dobrze oczyszczony olej przedłuża żywotność silnika i jego podzespołów. Pamiętaj jednak, że im wyższy stopień oczyszczenia, tym mniejsza przepustowość filtra.

Kupując filtry oleju, powinieneś to robić tylko w zaufanych sklepach motoryzacyjnych. Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto oferują pomoc ekspertów i gwarancję jakości.